menu

İzmir Eticaret Sitesi

İzmir Eticaret Sitesi


İzmir Eticaret Sitesi

İzmir E-ticaret Sitesi aramaları sonucunda bize ulaşan ve e-ticaret sitesi yaptırmak isteyen pek çok müşterimizin bize yönelttiği, daha doğrusu e-ticaret sitesi sahibi olmak isteyen herkesin aklında olduğunu tahmin ettiğimiz ortak soruların cevaplarını bu sayfada sizlerle paylaşmak istiyoruz.

E-ticaret Nedir?

E-ticaret siteleri, ürünlerinizi web sitesi üzerinde doğrudan internet kullanıcılarına sunabileceğiniz ve online olarak müşterilerinizin alışveriş yapabilmesini sağlayan sistemlerdir.

E-ticaret Sitem Nasıl Olmalı?

E-ticaret siteleri; özel tasarım e-ticaret siteleri ve hazır e-ticaret siteleri olmak üzere genel olarak ikiye ayrılır. Özel tasarım e-ticaret siteleri, tamamen tasarımı ve yazılımı sıfırdan yapılan, özellikleri satılması planlanan ürünlere bağlı olan, beğenilere ve isteklere göre şekillenen e-ticaret siteleridir. Hazır e-ticaret siteleri ise, belirli özellikleri olan, tasarım ve yazılımları daha öncesinde planlanmış ve gerçekleştirilmiş, hızlı kurulan ve daha az maliyetli e-ticaret siteleridir. E-ticaret sitenizin nasıl olması gerektiği, satmayı planladığınız ürün gamı, ulaşmak istediğiniz kitle, ürünlerinizin özellikleri ve satış stratejilerinize göre belirlenmelidir. Örneğin, tek ürün grubunda az sayıda ve yüksek fiyatlı ürün satışı yapmak istiyor iseniz e-ticaret siteniz kesinlikle özel tasarım ve yazılıma sahip olmalıdır. Çok sayıda ve farklı kategorilerde ürün barındırmak ve genel satış stratejilerini uygulamak istiyor iseniz hazır e-ticaret siteleri de kullanabilirsiniz

E-ticarette Stoklu Çalışma – Stoksuz Çalışma

E-ticaret sitesi açmayı düşünüyor iseniz ürünlerin stokları konusunda iki tip çalışma yöntemi mevcuttur. Bunlardan birisi ve e-ticaret ve e-ticaretin kolaylıkları denilince ilk akla geleni stoksuz çalışmaktır. Stoksuz çalışma, elinizde site üzerinden satışı yapılan ürünlerin stoğunun hali hazırda bulunmaması durumudur. Yani başkalarına ait ürünlerin satışını yaparsınız. Bu ürünler genellikle ürünün üreticisi ya da aracılar tarafından sağlanan ürünlerdir. Bu ürünler sadece sizin tarafınızdan satılmaz, aynı tedarikçi ya da üreticiler bu ürünleri pek çok farklı e-ticaret sitesinde satılması için e-ticaret sitesi sahiplerine sunarlar. Bu tip ürünlerde stok sayısı belirli periyodlarda XML dosyaları ile e-ticaret sitenize çekilmeli ve stoklarınız güncellenmelidir. Bu işlemler yazılım esnasında planlanır ve siteniz bu şekilde hayata geçer ya da sonrasında entegrasyonlar yapılabilir. Stoksuz çalışmanın avantajları olmasına rağmen, dezavantajları da vardır. Eticaret sitelerinde stoksuz çalışmanın avantajları; depo-dükkan kiralama, stok ürün yatırımı gibi ön harcamalar yapmak zorunda kalmazsınız, ürünler çoğu zaman doğrudan tedarikçiden müşteriye ulaştığından kargo işlemleri ile zaman kaybetmezsiniz, doğrudan satışlar üzerinden kar payı-komisyon usulü ile çalışıldığından elde edeceğiniz geliri daha net hesaplayabilirsiniz, ürünler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında, iade-iptal gibi durumlarda sadece sizin değil, tedarikçilerinizin de sorumluluğu olur. Stoksuz çalışmanın dezavantajları ise; ülkemizdeki teknik altyapı, internet problemleri nedeni ile XML dosyasının doğru şekilde yüklenememesi ya da tedarikçilerinizin stoklar konusunda hassas ve doğru bilgi vermemesi sebebi ile sitenizden yapılan alışverişlerin zamanında teslimat ile sonuçlanmaması halinde sipariş iptal, iade ve bu konudaki şikayetler zamanla artmaya başlar. Tedarikçiler ile çalışmak zordur, genellikle ürünlerin satışının ardından gönderilen üründe herhangi bir sorun olması durumunda iade ve değişim işlemleri problemli olur. Müşteriye gönderilen ürünü görmediğiniz için, müşteri ile yaşayacağınız bir problemde taraf olmanız ve kendinizi savunmanız zor olur. Ürün fiyatlarında minimum fiyatları genelde tedarikçiler belirlediğinden ürün fiyatı konusunda diğer benzer ürünlerin üreticileri piyasada satış yapıyorsa rekabet gücünüz olmaz. Stoksuz çalışmayı planlıyor iseniz, güvenilir tedarikçiler ile çalışmak şarttır. Tedarikçilere baskı uygulayabilecek, belirli çalışma şartlarını öne sürebilecek idari ve maddi gücünüzün olması gerekir. Deneyimlerimiz sonucunda stoksuz çalışma içine giren pek çok e-ticaret sisteminin kısa sürede bu tip problemler ile piyasadan çekilmek zorunda kaldığını biliyoruz.
E-ticaret sitesi konusunda stoklu çalışma en güvenilir çalışma şekillerinden biridir. Yatırım olarak stoksuz çalışmaya göre daha fazla maliyet gerektirse de ürünlerinizin, stoklarınızın yönetimi tamamen sizde olur. Bu güçlü bir kozdur. Ürünleri dilediğiniz fiyattan satabilir, dilediğiniz kampanyayı oluşturabilir, daha kolay bir şekilde rekabete girebilir, müşteri memnuniyetini üst düzeye taşıyabilirsiniz. Müşterilerinizin memnuniyeti bir eticaret sitesinin gelişmesinin, tanınmasının anahtarıdır. Ülkemizde internet kullanıcıları genellikle tavsiye ve yorumlardan yola çıkarak internet üzerinden alışveriş yapmaktadır. Stoklu çalışmada eticaret sitenizde bulunan ürünlerin gerçek stoğunuzda da bulunması gerekir.

E-ticaret Sitesi İçin Ne Kadar Para Harcarım?

E-ticaret siteniz üzerinden ürün satışı yaparak para kazanmayı düşünüyor iseniz ve daha öncesinde bir eticaret sitesi yönetmediyseniz sizlere bir eticaret sitesinin genel maliyetlerinde de bahsetmek isteriz. Genellikle bir e-ticaret sitesinin maliyeti sadece site maliyeti olarak hesapladığından ve diğer giderler göz ardı edildiğinden pek çok e-ticaret sitesi daha ilk yılını doldurmadan kapanmaktadır. İlk yılını doldurmadan kapanan e-ticaret sitelerinin oranı yaklaşık tüm açılan e-ticaret sitelerinin %80’idir. Bu oldukça yüksek bir orandır.
Bir e-ticaret sitesi açıyor iseniz ve piyasada marka imajınızı aniden yükseltecek, her türlü medya kanalından sesinizi duyuracak anlık gücünüz yok ise en azından ilk 6 ay hatta 1 sene kazanç beklentisi içerisine girmek doğru değildir. E-ticaret sitelerinde esas maliyeti site değil, e-ticaret sitenizi tanıtmak için harcayacağınız reklam giderlerinin oluşturduğunu unutmamak gerekir. Ayrıca e-ticaret siteniz gelişip büyüdükçe çalışan insan gücüne de ihtiyaç duyarsınız ki buda firmanızın maliyetlerini arttırır. Reklam harcamaları bir eticaret sitesinin en büyük gereksinimlerinden biridir. Bugün ülkemizde en çok bilenen eticaret sistemlerinin ve sitelerinin bile her türlü medya kanalında ya da internet aramalarında reklamları ile karşılaşırsınız. Hem marka bilinirliği sağlama hem de yeni müşterilere ulaşabilmenizin yegane yolu budur. Çok spesifik bir ürün satmadığınız sürece, e-ticaret sitemi açayım müşteri gelir mantığıyla açılacak bir e-ticaret sitesinin hiçbir kazancı olmaz. Genel bir ürün gamı satışı yapacaksanız, büyük bir rekabete gireceğinizi unutmamanız gerekir.
Sosyal medya da e-ticaret sitenizi tanıtmak için etkili bir yöntemdir. İyi bir sosyal medya yönetimi ekibi kurmanız, sosyal medya üzerinden de gerektiğinde reklam vermeniz gerekir.
E-ticaret sitenizi ilk açtığınızda tanıtım ve müşteri memnuniyeti için pek çok kampanya ve hatta gerektiğinde zararına satışlar yapacağınızı da lütfen unutmayın. Tüm bunlar bir arya toplandığında, bir eticaret sitesi açacak iseniz, biz müşterilerimize en az 6 ay kazanç beklenmemesi gerektiğini ve site için harcadığı tutarın 10 ile 20 katı arasını reklam harcamalarına ayırması gerektiğinizi öneriyoruz. Ayrıca bu süreçte şirketinizi idame ettirecek bütçeye de ihtiyaç duyacaksınız.

Eticaret Sitesini Yönetmek Kolay mı?

İlk defa bir eticaret sitesi açıyorsanız, ticaret konusunda biraz deneyiminiz varsa ve satışını yaptığınız ürün gamına hakim iseniz, başlangıçta tek başınıza bile bir eticaret sitesini yönetebilirsiniz. Bu noktada yapılan en büyük hata ise “oturduğum yerden para kanacağım” kanısıdır. Evet, oturacağınız yerden çalışacağınız doğru ama eticaret konusunda başarılı olmak istiyor iseniz dinlenecek zamanınız olacağı konusunda aynı duyguları paylaşamayacağız.
E-ticaret sitesi yönetmek zahmetli ve emek isteyen bir eylemdir. Gerçekte bir dükkanınız olduğunu düşünürsek, dükkanınızı kapattıktan sonra zamanınızı dilediğiniz gibi geçirebilirsiniz. E-ticaret siteleri ise 7/24 açık sistemlerdir. Gece-gündüz, bayram, tatil dinlemeden çalışmaya, siparişleriniz gelmeye, müşterileriniz size ulaşmaya çalışmaya devam eder. Hep bahsettiğimiz müşteri memnuniyeti ise burada devreye girer. Size ulaşmaya çalışan, sipariş veren bir müşteri ile 2-3 saat bile ilgilenmeden bekletirseniz, bir şikayet sitesinde firmanızın ismini görmeniz mümkündür.
Eticaret sitelerinin yönetimi; en basit hali ile içerik yönetimi, ürün-stok yönetimi, reklam yönetimi, sosyal medya yönetimi, sipariş yönetimi ve muhasebe olarak bölümlendirilebilir. Başlangıçta site içeriği hariç yoğun bir çalışma olmadığından eğer konu hakkında bilgi ve tecrübeniz olduğunu düşünüyor iseniz tüm bu işlemleri sizin gerçekleştirmeniz gerekir. Ama bu bölümlemede fark edersiniz ki her bir bölüm kendine göre bir uzmanlık alanıdır. Bu nedenle eğer bu konularda profesyonel değilseniz kendinizin tüm işlemlerle uğraşması, gerçekten sizin yapmanız gereken işlerin önüne geçerek, hem zaman kaybına hem de iş kaybına neden olur. Bu süreçte yaşanacak sorunların ve ortaya çıkacak problemlerin hepsi ile sizin uğraşmanız gerekir. Dörtgen Dizayn olarak bizim tavsiyemiz, özellikle reklam ve sosyal medya yönetimi konularında tecrübeli ve deneyimli ekipler ile çalışmanız gerektiğidir. İleriki dönemlerde eticaret siteniz geliştikçe ve büyüdükçe gerekli ekipleri kendi bünyenizde çalıştırarak da çözüm yoluna ulaşabilirsiniz.

BİZİ ARAYIN WHATSAPP